Alberto Velasco és doctor en Història de l’Art per la Universitat de Lleida. Actualment és conservador del Museu de Lleida Diocesà i Comarcal. Anteriorment havia estat becari predoctoral i professor associat del Departament d’Història de l’Art i Història Social de la Universitat de Lleida.
Forma part del Grup de Recerca en Estudis Medievals «Espai, Poder i Cultura», adscrit a la Universitat de Lleida, és cap de redacció de la revista Arts, editada pel Cercle de Belles Arts de Lleida i secretari del Centre d’Estudis Comarcals del Segrià.
Ha investigat l’escultura gòtica trescentista, l’activitat dels diferents artesans (orfebres, brodadors artesans del llibre…), o el mobiliari litúrgic de la Seu Vella. També ha investigat sobre iconografia medieval, com les representacions medievals de Sant Martí i Sant Vicenç Ferrer, el culte a les relíquies i les interaccions que es produeixen amb el fet artístic o el reaprofitament d’objectes islàmics en contextos cristians. En els darrers anys s’ha endinsat en la història del col·leccionisme a Catalunya.
Ha publicat en diferents revistes especialitzades com Journal of Glass Studies, Locus Amoenus, Boletín del Museo e Instituto Camón Aznar, Acta Mediaevalia, Quaderns del Museu Episcopal de Vic, Lambard. Estudis d’Art Medieval, Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, Urtx. Revista Cultural de l’Urgell o Miscel·lània Cerverina i ha impartit conferències en diversos congressos nacionals i internacionals celebrats a Chambéry, Florència, Palma, Màlaga, Granada, Lleó, Barcelona, Sitges, Tàrrega i Lleida.
Però d’aquest llarg currículum l’Albert Velasco ha sortit a la palestra per l’afer Sixena. Un conflicte que va més enllà de l’art.